تحقیقات بازار
شما همه مدل های مورد نیاز را ساختید.
ممویزی سئو
شما همه مدل های مورد نیاز را ساختید.
لینک بیلدینگ
شما همه مدل های مورد نیاز را ساختید.
استراتژی کسب و کار
شما همه مدل های مورد نیاز را ساختید.
خدمات مشاوره و فناوری
خدمات برای کسب و کارها و بازاریابی
استراتژی کسب و کار (Business Strategy) به برنامهای بلند مدت اشاره دارد که سازمانها برای دستیابی به اهداف خود تدوین میکنند. این استراتژی شامل تعیین جهتگیری کلی شرکت، شناسایی فرصتها و تهدیدها، و استفاده بهینه از منابع برای ایجاد مزیت رقابتی است. در ادامه، به اجزای اصلی استراتژی کسبوکار و مراحل تدوین آن میپردازیم
پرداخت بازارها برای رقابت
تدوین یک استراتژی کسبوکار
انواع استراتژیهای کسبوکار
استراتژی سطح شرکت (Corporate Strategy)
– مربوط به تصمیمگیریهای کلان مانند ورود به بازارهای جدید یا ادغام و تملیک.
استراتژی سطح کسبوکار (Business Strategy)
– تمرکز بر چگونگی رقابت در یک بازار خاص.
استراتژی سطح وظیفهای (Functional Strategy)
– مربوط به بخشهای مختلف مانند بازاریابی، مالی، منابع انسانی و عملیات.
مثالهایی از استراتژیهای موفق
اپل: تمرکز بر نوآوری و طراحی محصولات منحصر به فرد.
آمازون: رهبری هزینه و تمرکز بر تجربه مشتری.
نایکی: تمایز از طریق برندینگ قوی و مشارکت با ورزشکاران مشهور.
انواع استراتژیهای کسبوکار
1-استراتژی سطح شرکت (Corporate Strategy)
- مربوط به تصمیمگیریهای کلان مانند ورود به بازارهای جدید یا ادغام و تملیک.
2.استراتژی سطح کسبوکار (Business Strategy)
- تمرکز بر چگونگی رقابت در یک بازار خاص.
3. استراتژی سطح وظیفهای (Functional Strategy)
- مربوط به بخشهای مختلف مانند بازاریابی، مالی، منابع انسانی و عملیات.
مراحل تدوین استراتژی کسبوکار
1-تعیین ماموریت و چشمانداز
2.-تحلیل محیط داخلی و خارجی
3-تعیین اهداف کلیدی
4-تدوین استراتژیهای رقابتی
5-تهیه برنامههای عملیاتی
6-اجرا و نظارت
7. **ارزیابی و بازنگری**
اجزای اصلی استراتژی کسبوکار
اجزای اصلی استراتژی کسبوکار
1- ماموریت و چشمانداز (Mission & Vision)
2- اهداف کلیدی (Key Objectives)
3- تحلیل محیطی (Environmental Analysis)
4- مزیت رقابتی (Competitive Advantage)
5-بازار هدف و بخشبندی (Target Market & Segmentation)
6-مدل کسبوکار (Business Model)
7-استراتژیهای رقابتی (Competitive Strategies)
8-برنامههای عملیاتی (Action Plans)
9-سنجش و ارزیابی (Measurement & Evaluation)
تدوین یک استراتژی کسبوکار
تدوین یک استراتژی کسبوکار مؤثر نیازمند درک عمیق از بازار، رقبا، مشتریان و منابع داخلی است. با اجرای صحیح استراتژی، سازمانها میتوانند به رشد پایدار و موفقیت بلندمدت دست یابند.
کجا می توانبم مشاوره تدوین استراتژی را انجام دهیم
شرکت های متعددی وجود دارند که میتوانند به عنوان مشاورین کسب و کار ارائه خدمات داشته باشند که در این میان گروه فنی تخصصی جابست jobset نیز یکی از معدود مشاورینی است که میتوانید از خدمات ارزشمند بهره مند گردید